Σοβαρή, Ισπανική παραγωγή νεκροζώντανης αποκάλυψης, γραμμένη από τον Angel Agudo (SWEET HOME) και σκηνοθετημένη από τον Carles Torrens (PET, ABCs OF DEATH 2.5). Βασισμένο στο πρώτο από τα τρία βιβλία του Manel Loureiro. Έτοιμο για τους νωθρούς streaming εορτασμούς των κολοκυθο-νεκρολάγνων του Οκτώβρη από το Amazon Prime Video. Μηδενική κωμωδία, ανοιχτοί χώροι και ορίζοντας καταστροφής, μωρό ζόμπι, νεκροζώντανοι δρομείς: γενικότερα φέρνει στο μυαλό τις προ-"αφυπνισμένες" ωραίες εποχές του remake του DAWN OF THE DEAD (2004) και όχι τους μπλαβί συγκαμένους της αρχικής ταινίας του 1978. Επίσης καθόλου woke/DEI σκατίλα. Μανία και αδρεναλίνη καλύπτει την Νέα Αταξία Πραγμάτων.
Παγκόσμια πανδημία λύσσας, όχι σαν το θεατρικό με το βηχαλάκι που σας έκαναν κλύσμα το "θαυματουργό" φιδόζουμο και σας φόρεσαν QR-codes στη κωλότρυπα για να πάτε για χέσιμο, έχει φέρει το πολυπόθητο τέλος του πολιτισμού κατά τας γραφάς των περιούσιων μισανθρώπων. Ο μεσσίας τους για άλλη μια φορά πουθενά βέβαια, οπότε παρακολουθούμε τις αγωνίες και την καθημερινότητα του κεντρικού μας ήρωα Manel (Francisco Ortiz), στις πρώτες ημέρες του ξεσπάσματος. Είναι δικηγόρος και μηχανικός (ευτυχώς που πιάνουν τα χέρια του, γιατί με την πρώτη του ιδιότητα θα είχε την τύχη ομοφυλόφιλου σε χώρα της Μέσης Ανατολής στον νέο θαυμαστό κόσμο - ραντεβού αποταράτσωσης για όλους εσάς που δουλεύετε πίσω από οθόνες και στέλνετε emails ο ένας στον άλλο, ετοιμαστείτε να γίνετε γιουσουφάκια του πολέμαρχου με το άκωλο δερμάτινο παντελόνι). Έναν χρόνο μετά τον χαμό της γυναίκας του, ο Manel κλαψωμουνιάζει παρέα με τον αγαπημένο του γάτο, τον Λούκουλο, όταν μια νέας μορφής αρρώστια κάνει την εμφάνισή της. Οι εξελίξεις αρχικά μεταδίδονται από την τηλεόραση μέχρι που το νέο, μεταλλαγμένο και ταχέως μεταδιδόμενο στέλεχος χτυπάει την πόρτα της γειτονιάς. Μη μπορώντας να ξεπεράσει τον χαμό του, μαζεύει τα κομμάτια του και παίρνει την απόφαση να πάει τα Κανάρια Νησιά να βρει την αγαπημένη του αδελφή. Όλες οι πτήσεις ακυρώνονται, η χώρα μπαίνει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και ο πόλεμος της επιβίωσης ξεκινά μέσα σε μόλις δύο εβδομάδες. Αμπαρώνεται σπίτι του, βλέποντας όμως πως κάποια στιγμή θα πρέπει να φύγει από εκεί (μιας και το φαγητό τελειώνει) παρέα με την χνουδωτή απομίμηση παιδιού που εκτρέφει και να αναζητήσει κάποιας μορφής ασφάλειας ανάμεσα σε άλλους ανθρώπους, κάνει το μεγάλο βήμα και φεύγει ντυμένος δύτης και οπλισμένος με ένα καμάκι (φέρνοντας στο μυαλό τον θρυλικό Eternauta - το οποίο έρχεται σύντομα στο netflix) προς αναζήτηση πιθανού σχηματισμού κάποιας μορφής ομάδας επιβίωσης. Οι ζώνες καραντίνας φυσικά είναι οι πρώτες που πέφτουν οπότε ο ήρωας ανακαλύπτει τον πραγματικό κόσμο κάτω από το προσωπείο του κοινωνικού συμβολαίου, όταν ο ένας είναι έτοιμος να φάει τον άλλο και όλοι μαζί να φαγωθούν από τους λυσσασμένους κανίβαλους. Ο Manel γνωρίζει ανθρώπους από την καλή και την ανάποδη μέσα σε ένα συνεχώς εναλλασσόμενο σκηνικό διαδράσεων, από τα ανιαρά προάστια, στο πλιάτσικο των σούπερ μαρκετ, στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της μεγάλης φυγής, σε δάση γεμάτα κανίβαλους, σε σκάφη, σε πλοίο γεμάτο Ρώσους πειρατές (αυτή τη φορά ο ιός "ξέφυγε" από εγκαταλελειμμένα Ρωσικά εργαστήρια, έτσι για να μην ξεχνάμε ποιον να μισούμε λόγω πολέμου συμφερόντων), σε νοσοκομείο, η δράση δεν σταματά ποτέ και το μάτι αλλάζει συνέχεια παραστάσεις. Μπορεί να μην υπάρχουν πατροπαράδοτα ξεκοιλιάσματα (οι παλαβοί τρέχουν κατευθείαν στη καρωτίδα) αλλά η αγωνία παραμένει έντονη καθ' όλη τη διάρκεια της περιπλάνησης/αναζήτησης του.
Φυσικά το τέλος είναι μελανό και η ελπίδα οικογενειακής επανένωσης μένει μετέωρη, αλλά αυτό είναι ένα πρόβλημα που ελπίζω να λυθεί σε κάποια επόμενη συνέχεια. Θα μπορούσε να μεταφερθεί σε τηλεοπτικό format ως Ευρωπαϊκό Walking Dead (των πρώτων 7 χρόνων), αν ο Daryl δεν βρισκόταν στην Γαλλία εδώ και δύο σεζόν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.