Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2012

TOTAL RECALL (2012)


Μερικές ταινίες είναι μεγάλες λόγω μεγάλου πρωταγωνιστή . Στην συγκεκριμένη περίπτωση , λόγω του τεράστιου Schwarzenegger . Οπότε σε αυτή την ανάρτηση θα ασχοληθώ με την προσπάθεια των φιλμογράφων και παραγωγών (ο σκηνοθέτης των UNDERWORLD , Len Wiseman ενώνει τις δυνάμεις του με τον σεναριογράφο των EQUILIBRIUM , ULTRAVIOLET και SALT , Kurt Wimmer - και στοιχηματίζουν με τα λεφτά τουToby Jaffe) , να μοντερνοποιήσουν ένα αριστούργημα που βγήκε το 1990 , μιας και η ιστορία είναι λίγο πολύ γνωστή : τρέξιμο , περιπέτεια , εξωγήινοι με τρία βυζιά , οξυγόνο στον Άρη .... Στον Άρη , ε ;
Πριν ξεκινήσω όμως , πρέπει να σημειώσω πως η ανάρτηση δεν πρόκειται να είναι αντικειμενική , μιας και την πρώτη ταινία την είχα δει σινεμά στην τρυφερή ηλικία των 12 , ενώ αυτή , απλά μου πήρε 12 λεπτά να την κατεβάσω ... από το 1990 μέχρι σήμερα , δεν έχουν αλλάξει μόνο οι περιπέτειες (διαστημικές και μη) , αλλά και ολόκληρος ο κόσμος (ο δυτικός τουλάχιστον) ...
Ο Colin Farrell είναι ο Douglas Quaid . Δουλεύει σε ένα εργοστάσιο το οποίο βρίσκεται στην άλλη άκρη της Γης (στην κυριολεξία) , ενώ διαμένει στις απρόσωπες τρώγλες της ΑΠΟΙΚΙΑΣ (κάπου στην γενικότερη έκταση της Αυστραλίας) . Φτιάχνει ρομπότ σε ένα τεράστιο κτήριο , κάπου μέσα στην ΗΝΩΜΕΝΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΤΗΣ ΒΡΕΤΑΝΙΑΣ . Οι δύο περιοχές συνδέονται με διαπλανητικό υπερ-ασανσέρ που περνάει μέσα από τον πυρήνα της Γης (το οποίο θα ήθελα να μάθω πολύ ποιος το συντηρεί) ... Γενικότερα όμως ο Quaid βαριέται με την όλη ρουτίνα του πάνω-κάτω κάθε μέρα . Ακολουθεί την συμβουλή ενός φίλου του και πηγαίνει στη Rekall , μια ημι-παράνομη εταιρία η οποία εμφυτεύει ψευτο-αναμνήσεις στο κεφάλι χρησιμοποιώντας την τελευταία χημική τεχνολογία . Εκεί , ο milf-guy#2 από το AMERICAN PIE (2004) - ή Harold από τις σαχλο-μαστουροκωμωδίες των HAROLD και KHUMAR , ή Hikaru Sulu απ'το καινούργιο STAR TREK (2009) , τον καλωδιώνει στο τριπάκι του μυστικού υπερ-πράκτορα , αλλά κάτι θα στραβώσει κατά τη διάρκεια της όλης φορτο-διαδικασίας , αφήνοντας τον Quaid αγχωμένο μέσα σε ένα ανελέητο κυνηγητό επιβίωσης . Είναι , ή δεν είναι αληθινό ότι βλέπει γύρω του ; Είναι , ή δεν είναι αυτός που είναι ; ... Τελικά είναι όντως μυστικός πράκτορας και το όνομά του είναι Houser . Το αληθινό του πρόσωπο είναι αυτό του Ethan Hawke .
Η Kate Beckinsale είναι η Lori Quaid . Στην πρώτη ταινία ο ρόλος της είχε ερμηνευθεί από την Sharon Stone (πριν αρχίσει τα αξύριστα σταυροπόδια) , αλλά έληξε άδοξα με σπασμένο σβέρκο στα δέκα πρώτα λεπτά . Εδώ η Quaid είναι μια ανελέητη σκύλα η οποία κυνηγάει τον Hauser μέχρι την τελευταία στιγμή ! Είναι η γυναίκα του σκηνοθέτη , τι θες ;!
Η Jessica Biel είναι η Melina . Είναι μαζί με τον Hauser . Αλλά εκείνος το μαθαίνει μέσα στην τρεχάλα του , καθώς προσπαθούν να ξεπεράσουν τις arcade πίστες επιβίωσης σε κάθε σκηνή (είναι καλό που το σημερινό 30+ κοινό έχει μεγαλώσει με Super Mario και Sonic) . Η Μelina είναι επίσης η κόρη του αρχηγού της επανάστας , του Matthias .
O Bill Nighy ( SHAUN OF THE DEAD , HOT FUZZ , UNDERWORLD 1,2 & 3 , WRATH OF THE TITANS , HARRY POTTER 7 ) είναι ο Matthias . O αρχηγός της επανάστασης . Για πιο λόγο υπάρχει επανάσταση , δεν ξέρω . Υποθέτω πως σε κάθε χρονική στιγμή πάνω σε αυτόν τον πλανήτη θα υπάρχει και κάποιος στραβωμένος με το όλο σύστημα διακυβέρνησης , κατανομής του πλούτου , δικαιοσύνης , ουράς στο λεωφορείο , κτλ . Πόσο μάλλον όταν υπάρχουν και ρομπότ στρατιώτες που επιβάλουν την πειθαρχία για τύπο που ακούει στο όνομα Cohaagen .
Ο Brian Cranston είναι ο Cohaagen . Ο κακός μπορεί να φαίνεται τυποδεμένος χαρτογιακάς , αλλά σπάει τα μούτρα του Quaid/Houser όταν παλεύουν . Δεν είχε τέτοια καρατερίστικα με τον Schwarzenneger ... Με τα πολλά , αποφασίζει ρομποτική εισβολή στην παραγκούπολη  των εργατών , γιατί μπορεί !
---------------------------------------------------------------
Πάμε λίγο συνοπτικό crash-test τώρα :
1. Κατ'αρχάς το όνομα του κακού , το Cohaagen , ακούγεται τουλάχιστον 30 φορές (το είδα δυο φορές και τις μέτρησα) , αλλά ούτε μια φορά με την σωστή προφορά . Έπρεπε να προφέρεται :
"ΚΟ(Α)ΧΑA(ΕΙ)ΓΚΝ !"
2. Ο Colin Farrell βρίσκεται δεμένος σε καρέκλα 2 φορές , αλλά ούτε μια φορά δεν καταφέρνει να σπάσει τον βραχίωνα μόνος του (την δεύτερη φορά του λύνουν τα δεσμά με λέϊζερ κι όλα) γιατί δεν διαθέτει τα κατάλληλα μπράτσα ! Επίσης , οι γκριμάτσες του δεν δείχνουν πόνο-αγωνία-έκπληξη-αηδία ταυτόχρονα (βλέπε φωτό πάνω) ...
3. Ο Άρης τι έγινε ; Βλέπουμε μια κατεστραμμένη γη με εργάτες (;) από την μια πλευρά να ζούνε σε μια ακόλαστη τεκνο-τρούμπα (και να τα σπάνε με Skrillex - το συγκεριμένο σημείο που περπατάει ο Quaid εκεί μέσα , είναι απ'τις πιο γ@μάτες cyberpunk στιγμές της ταινίας , αλλά βλέπουμε ταινία , όχι βίντεοκλιπ) , και να πηγαινοέρχονται καθημερινά με γιγαντιαίο ασανσέρ στην άλλη πλευρά του πλανήτη (περνώντας μέσα απ'τον πυρήνα της γης) για να φτιάξουν ρομπότ για τους κυριλέδες τεκνο-γιάπιδες που ζούνε μέσα στην φουτουριστική άνεση ; Γιατί ;! Και αφού η τεχνολογία έχει φτάσει σε τέτοιο κλασμένο επίπεδο , τι χρειάζονται οι εργάτες ; (βλέπε TERMINATOR SALVATION για περισσότερη ανώφελη εργατιά) . Κάποιον πρέπει να κατηγορήσουμε , και οι εργάτες είναι πάντα στραβωμένοι με τα αφεντικά τους ...
4. Τα ρομπότ παίζουν μεγάλο ρόλο εδώ , αφού αστυνομεύουν και κάνουν και εισβολές άμα λάχει . Στην πρώτη ταινία ένα ρομπότ ταξιτζή είχε μόνο και αυτόν φεσομένο ...
5. Οι επαναστάτες (εγώ περίμενα να δω μεταλλαγμένους , μιας και έχουν την βάση τους μέσα στο κατεστραμμένο από πυρηνικά Λονδίνο) , τριγυρίζουν εκτός κτηρίων με μάσκες οξυγόνου . Γιατί δεν έφερνε ο Farrell οξυγόνο στον πλανήτη ; Από εξωγήινους , μόνο η γκόμενα με τα τρία βυζιά προκαλεί αίσθηση , αλλά δεν ξέρουμε αν είναι όντως από άλλο πλανήτη , ή αν έχει τροποποιήσει το σώμα της για τους γουσταρλίδες του μέλλοντος ....
-------------------------------------------------
Ωραίο και μπράβο , αλλά δεν κατάλαβα γιατί το έβγαλαν για ρημέηκ . Αν είχε άλλο τίτλο , μπορεί και να μη το καταλάβαινε κανείς ... να μου πεις , οι κάτω των 20 έχουν χάσει την μπάλα με την υπερ-πληροφορία έτσι κι αλλιώς , οπότε σιγά που χέστηκαν για αυτό ... Έχουμε επιστρέψει αισθητηριακά σε πρακτικές του '40 και του '50 , όπου γύριζαν κινηματογραφικά σήριαλ με σκηνές από παλαιότερα , αφού το ποσοστό παρατήρησης έχει μειωθεί στο πόσο σκρολάρισμα μπορεί να κάνει ο δείκτης σε μια κίνηση ....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.