Σάββατο 9 Ιουλίου 2022

CANDYMAN (2021)

 










Ριζοσπαστικοποιημένη συνέχεια (ή F.U.B.U. reboot μόνο για τους κατοίκους της παντοτινής Ουακάντα) της κλασσικής slasher σειράς ταινιών της δεκαετίας του '90. Γραμμένη (και χρηματοδοτημένη) από τον επαναστάτη ποπολάρο της νέγρικης χειραφέτησης και πολέμιου οτιδήποτε λευκού (από χαρτί και χιόνι μέχρι δέρμα) Jordan Peele. Σκηνοθετημένη από την επίσης σκουρόχρωμη σε δέρμα και ψυχή Nia DaCosta (σκηνοθέτη του επερχόμενου woke τιτανικού στο box office THE MARVELS, την συνέχεια του κατάπτυστου φεμινιστικού οχετού CAPTAIN MARVEL δηλαδή).

Πέρα από το κλασικό "white supremacy" που ακούς στις ταινίες του παλαβού αφρικανού (γιατί ντρέπεται να είναι και Αμερικάνος ο Peele κι ας έχει φορέσει την woke democrat μάσκα το σύστημα που του γαμάει από την κούνια την φυλή), ακούγεται συχνά και ο όρος gentrification:  Ο εξευγενισμός (gentrification) από την άποψη της πολεοδομίας είναι ένα κοινωνικοοικονομικό φαινόμενο. Χαρακτηρίζεται από την αγορά και ανακαίνιση κατοικιών και καταστημάτων σε υποβαθμισμένες αστικές γειτονιές, η οποία με τη πάροδο του χρόνου οδηγεί στην αναβάθμιση της συνοικίας και στην αύξηση της αξίας των ακινήτων και των ενοικίων. Συνεπώς η έννοια του εξευγενισμού είναι αλληλένδετη με τη μετατόπιση των αρχικών κατοίκων (οι κακόμοιροι και παντοτινά κατατρεγμένοι μαύροι στη συγκεκριμένη περίπτωση + φούστηδες γιατί είναι οι επόμενοι στην λίστα του Σίντλερ - υπάρχει και ουρανιοτοξική εκπροσώπηση σε χαρακτήρα εδώ) όπως επίσης και των μικρών επιχειρήσεων, των οποίων το εισόδημα δεν είναι πλέον βιώσιμο για την εν λόγω περιοχή. Βέβαια, οι τράπεζες που έχουν τα συγκεκριμένα κτήρια και κάνουν παιχνίδι με επενδυτική ψυχογεωγραφία ανήκουν σε συγκεκριμένες φυσιογνωμίες με φυλετικά χαρακτηριστικά για τους οποίους δεν γίνεται ποτέ κανένας λόγος - για να βοηθήσω τον αγνό αναγνώστη τα επώνυμα τους καταλήγουν σε -berg, -itz, -stein, -mann, -blum, -ich, -ler, -ern, -iste, -in, -nak, -off, - eid, -elb, -atz, -olis, κτλ. (μπορείς να κάνεις και ευχάριστο drinking game διαβάζοντας τα ονόματα των παραγωγών στο τέλος κάθε ταινίας από την απαρχή του κινηματογράφου).

Ο αγαπημένος νταβάς με τη γούνα, την κυψέλη (παραλληλισμός με την περιοχή Κυψέλη στην Αθήνα, όπου σίγουρα θα κυκλοφορεί κάποιος ανάλογος αστικός μύθος ανάμεσα στους ιθαγενείς Ουακαντιανούς που έχουν αντικαταστήσει μερικώς τον πληθυσμό - το υπόλοιπο το έχουν αναλάβει λοιπά σλαβικά φύλλα - sponsored by Soros Tours & Travel) με το μέλι και το τσιγκέλι στο χέρι επιστρέφει - και αυτή τη φορά σκοτώνει ΜΟΝΟ λευκούς σατανάδες επειδή το σενάριο είναι του μαύρου μπαρμπα-Θωμά πάνθηρα Jordan Peele.

Κεντρικός πρωταγωνιστής στο κοινωνικοπολιτικό ψυχόδραμα είναι ο Yahya Abdul-Mateen ο Δεύτερος (μάλλον απόγονος κάποιου αυτοκράτορα της Ουακάντα πριν γίνει ηθοποιός και εμφανιστεί στα THE GET DOWN, US, BLACK MIRROR, WATCHMEN, AQUAMAN ως "σκέτο Manta" και στο THE MATRIX RESSURECTIONS ως Morpheus και Agent Smith, γιατί αρκετά με τους λευκούς σατανάδες χαρακτήρες στο Wokellywood), ο οποίος ενσαρκώνει τον μοντέρνο ζωγράφο και συνεχιστή του αστικού θρύλου, Anthony McCoy. Ο Antony αράζει παρέα με την πλούσια κυνηγό τέχνης γκόμενα (Teyonah Parris - DEAR WHITE PEOPLE, EMPIRE, WANDAVISION, THE MARVELS) στο άνετο ρετιρέ τους (γύρω από το γκέτο που λίγο πριν είχαν παραπονεθεί για εξευγενισμό και κατατρεγμό της φυλής στο ζευγάρι ατόμων της Άλφαβητα που είχε έρθει για επίσκεψη), αλλά θα πρέπει να ξεκινήσει να ζωγραφίζει πάλι για να μην τον θεωρούν χαραμοφάη στον κοινωνικό του περίγυρο. Επισκέπτεται την παλιά του γειτονιά και ξυπνάει τον εφιάλτη στους λευκούς καταπιεστές.

Bonus εμφάνιση ψηφιακά ξανανιωμένου Tony Todd στο τέλος της περιπέτειας ως ενδυνάμωση του "μηνύματος".

To WAKALIWOOD της Uganda παράγει πολύ καλύτερες ταινίες από αυτά τα σκατά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.