Σάββατο 11 Απριλίου 2020

GRETEL & HANSEL (2020)


Γραμμένο από τον Rob Hayes ( CHEWING GUM ) .
Σκηνοθετημένο από τον γιο του Anthony Perkins , Oz ( THE BLACKCOAT'S DAUGHTER , I AM THE PRETTY THING THAT LIVES IN THE HOUSE ) .
Βασισμένο στον ομώνυμο Γερμανικό λαϊκό μύθο/παραμύθι των αδελφών Grimm που δημοσιεύτηκε το 1812 .
Το παραμύθι των αδελφών , μεταφράζεται σε φεμινιστικό ύμνο στο δίπολο επιλογών της χειραφετημένης σύγχρονης γυναίκας : καριέρα , ή οικογένεια και όχι τρεχάτε-ποδαράκια-μου-να-γλυτώσουμε-από-την-μάγισσα-κανίβαλο , μπας και βρει κάποια θέση στην σύγχρονη κοινωνία εξ ου και η αντιστροφή οι-κυρίες-προηγούνται στον τίτλο .
Η μεγάλη αδελφή Gretel ( Sophia Lillis - IT PART 1&2 ) αναλαμβάνει να προστατέψει τον μικρό της αδελφό Hansel όταν η παρανοϊκή μάνα την απειλήσει με τσεκούρι να αποχωρήσει από την πατρική εστία .
Η Gretel δεν κρατάει κλειστό το στόμα της , γεγονός που της προκαλεί πρόβλημα με τις όποιες αρχές της φανταστικής μεσαιωνικού τύπου κοινωνίας στην οποία υποτίθεται πως βρισκόμαστε .
Πεινασμένοι και απογοητευμένοι από το μάταιο οδοιπορικό τους μέσα στην μαυρίλα του έξω κόσμου θα βρουν καταφύγιο στο σπίτι μιας ηλικιωμένης γυναίκας , της Holda ( Alice Krige - The Borg Queen στο STAR TREK: FIRST CONTACT ) η οποία έχει το δικό της καταραμένο μυστικό μέσα σε ένα δυσοίωνο σπίτι γεμάτο λαχταριστές λιχουδιές .
Οι εφιάλτες ξεκινούν από την πρώτη μέρα για την υπερπροστατευτική έφηβη η οποία αρχίζει να υποψιάζεται πως κάτι δεν πηγαίνει καλά , τόσο με την οικοδέσποινά τους , όσο και με την περιοχή γύρω από το σπίτι . Ο μικρός είναι στον κόσμο του και δεν βλέπει πως είναι το μελλοντικό γεύμα στο μενού . Με το πέρασμα των ημερών η γριά μάγισσα βλέποντας τον εαυτό της στην Grentel , ελπίζει να γαλουχήσει την νεαρή ώστε να έχει μια θέση δίπλα της στον μη-επανδρωμένο κόσμο της απόλυτης θηλυκής δύναμης , δίνοντάς της μια γεύση συνειδητοποίησης των υπερφυσικών ικανοτήτων της , αλλά η Gretel διαλέγει οικογένεια αντί καριέρας και προσπαθεί να παγιδέψει την Holda πηγαίνοντας με τα νερά της .
Το παιχνίδι ποντικού-γάτας είναι ήδη γνωστό σε όσους έχουν διαβάσει την ιστορία , οπότε τα πάντα εξαρτώνται από την μαγική απειλή που μπορεί να τελέσει ο σκηνοθέτης .
Οι κεντρικοί χαρακτήρες μπορεί να γλύτωσαν από την "νεγροποίηση" που λιμαίνεται τα τελευταία χρόνια τις παραγωγές στον πολύχρωμο πλανήτη χάπι , αλλά ο φαντασιακός Blairwitch-Kubrick μεσαίωνας όπως θα τον φανταζόταν κάποιος 30χρονος αρθρογράφος του ίντερνετ είναι πάντα φιλόξενη περιοχή για έγχρωμους δευτερεύοντες ρόλους .
Πέρα από τις στατιστικές γελοιότητες κοινωνικής δικαιοσύνης του ψυχοδιεγερτικού μάρκετινγκ που κινητοποιούν τα ανάλογα target groups να πάνε στην κοντινότερη αίθουσα προβολής , τουλάχιστον όσο υπάρχει ακόμη κινηματογράφος , πρόκειται για έναν κινούμενο σκοτεινό πίνακα υποδηλωτικού τρόμου , που σαγηνεύει το μάτι με τον επικείμενο κίνδυνο σε κάθε λεπτομέρεια των κάδρων του σκηνοθέτη .
Γύρω σου είναι ο κόσμος του θεατή , ενώ στο μάτι σου αντικατοπτρίζεται ο μαγικά βίαιος κόσμος μιας σχεδόν παραμυθο-μεσαιωνικής πραγματικότητας (με τα ανάλογα πολιτικώς ορθά αναλγητικά) . Όσα σήματα λαμβάνονται από τον δείκτη , μέσω της αποκωδικοποίησης που ακολουθεί σε μεταφέρουν , για όσο κρατάει η θεατρικού τύπου παραίσθηση , στο περιβάλλον των πρωταγωνιστών .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.