Σάββατο 2 Αυγούστου 2014

SNOWPIERCER (2013)

Βασισμένο στο γαλλικό κόμικ Le Transperceneige και σκηνοθετιμένο με νοσηρή σουρρεαλιστική διάθεση τύπου Terry Gilliam - αλλά με την χαρακτηριστική Κορεάτικη τροπή από την βίαιη απόγνωση σε στιγμές παράξενης κωμωδίας - από τον Joon-ho Bong ( THE HOST , MOTHER ) .
Το φαινόμενο του θερμοκηπίου ώθησε τους επιστήμονες να κάνουν το τελικό πείραμα επαναφοράς της θερμοκρασίας του πλανήτη σε ανθρώπινα επίπεδα . Αντί αυτού όμως , κατάφεραν να παγώσουν τα πάντα όμως με αποτέλεσμα να αφανιστεί σχεδόν ολόκληρη η ανθρωπότητα . Επιβίωσαν μόνο όσοι βρίσκονταν μέσα στο διαπλανητικό τρένο , το Snow Piercer , ένα πρότυπο δημιούργημα του μεγαλο-επιχειρηματία Willford , ο οποίος ονειρευόταν από μικρός να ζει μέσα σε ένα αυτόνομο τρένο για πάντα !
17 χρόνια μετά το παγωμένο τέλος του πολιτισμού , παρακολουθούμε την δυστοπική κοινωνία που έχει αναπτυχθεί μέσα στο τρένο :
Οι άνθρωποι είναι χωρισμένοι σε 2 κατηγορίες (οι χαλαροί μπροστά και οι κατατρεγμένοι πίσω) και η κάθε κατηγορία εκτελεί ένα συγκεκριμένο είδος λειτουργίας : Υπάρχει σχολείο , θερμοκήπιο , ενυδρείο , τζακούζι , κομμωτήριο , ντίσκο , κτλ - τα σημεία αυτά είναι μόνο για τους επιβάτες της πρώτης θέσης που απ'ότι φαίνεται το διασκεδάζουν με την ψυχή τους , καθώς η πλέμπα των επιβατών των πίσω βαγονιών δεν έχουν ανάγκη από τέτοιου είδους απολαύσεις , πέρα από το να κάνουν παιδιά (τα οποία είναι απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του τρένου - περίμενα να παίζει κανιβαλισμός τύπου Soylent Green , αλλά συμβαίνει κάτι τελείως διαφορετικό) και να τρώνε μπάρες πρωτεϊνης φτιαγμένες από ακρίδες .
Οι μπροστά χρειάζονται τα παιδιά των πίσω και οι πίσω χρειάζονται το φαγητό που τους προσφέρουν οι μπροστά ...
Όπως είναι φυσικό οι καταπιεσμένοι κάποια στιγμή θα εξεγερθούν και τα αποτελέσματα της τελευταίας τους εξέγερσης διαδραματίζονται μέσα στις 2 ώρες της ταινίας ...
O Chris Evans ( CAPTAIN AMERICA ) είναι ο Curtis . Μπηκε στο τρένο 17 χρονών και ταξιδεύει 17 ολόκληρα χρόνια γύρω γύρω τον πλανήτη . Γυμνασμένος επιβάτης των πίσω βαγονιών , έμαθε από νωρίς τι πάει να πει κανιβαλισμός και επιβίωση του δυνατότερου . Ο Curtis πήρε μάθημα ανθρωπιάς από τον Gilliam και σταμάτησε να τρώει παιδάκια , προτιμώντας τις μπάρες πρωτεϊνης από ακρίδες που τους προσέφεραν σταδιακά οι αρχές του τραίνου ...
Ο John Hurt ( ALIEN , DOCTOR WHO ) είναι ο Gilliam . Έχει ένα χέρι και ένα πόδι , γιατί η δικαιοσύνη μέσα στο τρένο είναι σκληρή . Είναι ο σοφός αρχηγός των πίσω βαγονιών .
Ο Ed Harris ( THE ABYSS ) - που για κάποιο λόγο τον μπέρδεψα με τον Peter Weller στην αρχή (βλέπε φωτό δίπλα) - είναι ο Wilford , το μεγάλο κεφάλι και δημιουργός του τρένου/κρουαζιερόπλοιου/τεχνητού οικοσυστήματος που γυρίζει τον πλανήτη . Βρίσκεται στο πρώτο βαγόνι και απολαμβάνει το όνειρο του ελέγχοντας ανθρώπους και καταστάσεις . Αρχικά οι άνθρωποι γελάγαν με το μεγαλεπίβολο επιχείρημα του , αλλά όταν ο πάγος άρχισε να καλύπτει τα πάντα ήθελαν όλοι μια θέση μέσα στο τρένο του !
Μέσα στο τρένο ο Willford έχει αποκτήσει μια σχεδόν θεϊκη υπόσταση "Μεγάλου Αδελφού" και η αιώνια μηχανή σχεδόν λατρεύεται από τους μπροστινούς επιβάτες .
O Kang-ho Song ( THE HOST , THIRST , SYMPATHY FOR Mr. VENGEANCE ) είναι ο Namgoong Minsoo , μηχανικός του συστήματος ασφαλείας του τρένου ο οποίος κάνει χρήση μηχανικών αποβλήτων σε μορφή κύβου τα οποία προκαλούν παραισθήσεις όταν τα σνιφάρεις . Βοηθάει τους εξεγερμένους να ανοίξουν τις πόρτες των βαγονιών με αντάλλαγμα μεγάλες ποσότητες του αγαπημένου του ναρκωτικού (το οποίο πέρα από τις παραισθησιογόνες ιδιότητες του είναι και επικίνδυνα εύφλεκτο/εκρηκτικό σε μεγάλη ποσότητα) . Πέρα από την μαστούρα ο Namgoong έχει και άλλα σχέδια μέσα στο θολωμένο κεφάλι του ... Ταξιδεύει παρέα με την 17χρονη κόρη του , Yona ( Ah-sung Ko - THE HOST ) , επίσης εθισμένη στην συγκεκριμένη ουσία .
------------------------------------------------
Ας είναι καλά ο Harvey Weinstein (ο γνωστός "Ψαλιδοχέρης) και η εταιρία του που καθηστέρησε την κυκλοφορία/διανομή της ταινίας στις δυτικές χώρες , θεωρώντας την "πολύ έξυπνη" για το δυτικό κοινό ( είναι ο τύπος που κόβει την υπόθεση από τις ταινίες πολεμικών τεχνών και αφήνει μόνο τα σφαλιαρίδια για να μη βαριούνται οι αποκτηνωμένοι θεατές - βλέπε THE GRANDMASTER ) . Ηθέλε να κόψει 25 λεπτά διαλόγου , αλλά μετά από συμβιβασμό με τον σκηνοθέτη άφησε την ταινία ώς έχει διανέμοντας την σε λιγότερες αίθουσες !
Παρόλη τη καθυστέρηση (χρονική και νοητική) , η ταινία απέκτησε το αναμενόμενο κάλτ στάτους που της αρμόζει στην scifi κοινότητα (αληθινό κάλτ όχι την ελληνική βιντεοκασετίστικη κλάνο-ερμηνεία της λέξης) από μόνη της .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.