Τρίτη 17 Αυγούστου 2021

THE BIG SLEEP (1946)

 











"You go too far, Marlowe.

- Those are harsh words to throw at a man, especially when he's walking out of your bedroom."


Γραμμένο γεμάτο ερωτικά υπονοούμενα τα οποία γλίστρησαν της λογοκρισίας της εποχής από τους William Faulkner ( TO HAVE AND HAVE NOT , MILDRED PIERCE ) , Leigh Brackett ( THE VAMPIRE'S GHOST , STAR WARS: THE EMPIRE STRIKES BACK ) και Jules Furthman ( TO HAVE AND HAVE NOT , NIGHTMARE ALLEY ) . Βασισμένο στην ομώνυμη νουβέλα του Raymond Chandler ( MURDER MY SWEET , DOUBLE INDEMNITY ) . Σκηνοθετημένο με συγκαλυμμένη ερωτική ένταση για την Warner Bros από τον Howard Hawks ( SCARFACE , THE THING FROM ANOTHER WORLD ) . Μεταφρασμένο ως ΠΑΘΟΣ ΚΑΙ ΑΙΜΑ .

Ο Humphrey Bogart είναι ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Phillip Marlowe , παιδί της γειτονιάς , ετοιμόλογος , πρώτος στη δράση αν και συνήθως τις τρώει και παίχτης με τις γυναίκες (οι οποίες δεν φορούν τακούνια για να φαίνονται πιο κοντές και τον ποθούν με διαταγή του σκηνοθέτη) . Προσλαμβάνεται από έναν φιλάσθενο ηλικιωμένο πλούσιο , τον Στρατηγό Sternwood ο οποίος καθηλωμένος όπως είναι σε αναπηρική καρέκλα δεν μπορεί να ελέγξει τις δύο ατίθασες κόρες του , την μικρότερη και πιο επικίνδυνη Carmen και την μεγαλύτερη , Vivian . Είναι η δεύτερη φορά που κάποιος τον εκβιάζει ζητώντας χρήματα για χρέη από τζόγο της μικρής Carmen και ζητάει από τον Marlowe να βγάλει μια άκρη αποφεύγοντας την αστυνομία και τα φώτα της δημοσιότητας .

Η πανέμορφη 19χρονη (η ταινία γυρίστηκε το 1944) Martha Vickers ( FRANKENSTEIN MEETS THE WOLFMAN , WILD CAPTIVE WOMAN , THE MUMMY'S GHOST , RUTHLESS , BAD BOY ) είναι η πρώτη ατίθαση κόρη που συναντάμε επί της οθόνης , η Carmen . Το καυτό σορτσάκι πυροτέχνημα που φοράει μέσα στο αρχοντικό της σπίτι κάνει τόσο τα χέρια του Bogart όσο και τα δικά μου εκτός οθόνης να τρέμουν (εξαιτίας του νεανικού οίστρου της επισκίασε την Bacaull οπότε πολλές σκηνές της κόπηκαν επειδή η εταιρία παραγωγής ήθελε να προμοτάρει την "χημεία" μεταξύ Bogart-Bacaull εξαργυρώνοντας την επιτυχία του ζευγαριού από την πρώτη τους μεγάλη επιτυχία στο TO HAVE AND HAVE NOT , πετώντας ταυτόχρονα και την πλοκή στο πάτωμα του editing room - ο Bogart είχε σχέση με την Bacaull και ήταν παντρεμένος , γεγονός που δημιούργησε ψυχολογικές τριβές στην ατμόσφαιρα - έπινε πολύ για να μαζέψει τα ασιμάζευτα και ήταν εκτός γυρισμάτων αρκετές φορές σε σημείο να του επιτρέπουν μια μπύρα την ημέρα - τρεις μήνες μετά το τέλος της ταινίας παντρεύτηκαν) . Το μωρουδίστικό πρόσωπό της και ο αφελής τρόπος που δαγκώνει τον αντίχειρά της σαν να ντρέπεται που είναι "κακό κορίτσι" καλύπτει απόλυτα τα όποια αίσχη κάνει τις νύχτες εκτός σπιτιού (ο σκηνοθέτης την ήθελε να βρίσκεται σε μια συνεχόμενη κατάσταση οργασμού σύμφωνα με όχι και τόσο ανέκδοτες ιστορίες πια πίσω από τις κάμερες - της το ζήτησε μπροστά στο συνεργείο και εκείνη ανταπάντησε αθώα , "τι είναι οργασμός;"). Έχει αποτρελαθεί από το πιοτό , τα ναρκωτικά και τους έρωτες και φτάνει σε σημείο να διαπράξει μέχρι και φόνο , τον οποίο δεν θυμάται , αλλά είναι η αρχή του κακού για όλους τους υπόλοιπους χαρακτήρες που εμπλέκονται στην ζωή της . Μετά από αυτή τη ταινία όλοι περίμεναν να συνεχίσει να παριστάνει το πουτανάκι σε όσες ακολούθησαν , αλλά η κοπέλα δεν ήξερε τους κανόνες σκατοψυχίας του συστήματος της σελιλόιντ Βαβυλώνας και 6 μήνες μετά απολύθηκε από την αδίστακτη Warner . Ακολούθησαν μικροί ρόλοι μέχρι το 1960 . Ήταν η τρίτη από τις οχτώ συζύγους του χαλβά Mickey Rooney . Αυτή η ομορφιά πέθανε στα 46 της από καρκίνο του οισοφάγου .

Η Lauren Bacaull είναι η μεγάλη αδελφή , Vivian . Δεν είναι τόσο εξώλης και προώλης όσο η μικρή , αλλά ξέρει να αντιμετωπίζει τη ζωή με σθένος . Ερωτεύεται τον αγέρωχο , αλλά όχι ιδιαίτερα ψηλό ντετέκτιβ και τον βοηθάει να ξεδιαλύνει το μυστήριο και να σώσει την αδελφή της από την ηλεκτρική καρέκλα (όχι από τα ηλεκτροσόκ όμως , γιατί σύμφωνα με τα λεγόμενα του Marlowe , υπάρχουν ειδικά ιδρύματα που βοηθούν τέτοιου είδους ανθρώπων) . Κάθε φορά που άναβε τσιγάρο ή έβαζε ποτό σε σκηνές , τα χέρια της έτρεμαν επειδή δεν ήξερε αν ο Bogart είχε παρατήσει την γυναίκα του για εκείνη .

Φαίνεται η λογική "αφού το κοινό περνάει καλά , δεν χρειάζονται εξηγήσεις" συνεχίζει να σαπίζει την ψυχή του Hollywood μέχρι και σήμερα .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.